حول العالم

إعلامي مصري: لم أتأثر بوفاة والدي ولا أملك مشاعر نحوه (فيديو)

محمود سعد قال إنه لا يذكر متى توفي والده- تويتر
محمود سعد قال إنه لا يذكر متى توفي والده- تويتر

كشف الإعلامي المصري محمود سعد، عن عدم امتلاكه أي مشاعر تجاه والده؛ بسبب هجرهم وهم أطفال وتركهم لوالدتهم.

وقال سعيد خلال بث مباشر عبر صفحته بموقع فيسبوك: "يوم ما انتقل والدي إلى جوار الله، كنت بقول إني مش هزعل لأن بيني وبينه كثير من هجر وغدر وجرح في قلب، بيني وبينه طريق وفراق وطريق هو اللي بداه، والدتي فضلت 27 سنة تربي في 4 عيال، مهتمتش ولا استمتعت بحياتها، أسرتها كانت عادية، لكن ربنا ساعدها".

وأضاف: "لما والدي توفى كنت في مكتبي، والدتي بلغتني وطلبت مني أروح له بسرعة، وبالفعل، سيبت الشغل ونزلت، والدي كان موصي أخويا الكبير قبل ما يموت إنه يدّفن مع جدتي من أمي لأنه كان بيحبها جدا، والدتي طلبت مني أنزل نعي في الجرنال، قولت لها الناس متعرفش إني ليا أب أصلا، لكن أمي أصرت على إننا نعمل عزاء".

 


وتابع سعد: "لما والدي توفى متأثرتش ولا كنت حاسس بحاجة، أنا حتى مش فاكر هو مات إمتى، لأن أبويا كان خالع نفسه من حياتنا رغم إنه كان غني، ورغم إن تربية أمي نجحت ومطلعتش مجرم ولا صايع، لكن لغاية دلوقتي لما أسمع حد بيتكلم عن أبوه بتضايق، ولما كبرت بقيت أقول أبويا قالي إيه أو إيه الذكرى اللي سابهالي ملقتش حاجة".

ووجه الإعلامي المصري رسالة للآباء والأمهات المنفصلين: "لكل أب مبيسألش على عياله، مراتك أنت وهي أحرار، لكن العيال هتكبر ومش هتنسى، هتفضل تيجي سيرتك بشكل مش كويس، وإنك تسأل على عيالك دي مش رحمة ولا مودة منك.. دا واجب، إزاي تصب غضبك من مراتك على عيالك؟".

التعليقات (4)
حنفي الغلبان
السبت، 06-08-2022 05:19 م
يعني كأنك بتقول يا محمود يا سعد إنك (ابن كلب) - الكلمة الدارجة في مصر - . طيب فايدتها إيه إنك تفضح أبوك في قبره لو كان كلامك صحيح ؟ اختشي يا عديم التربيه .
قاطعوا الهند
السبت، 06-08-2022 12:43 م
ياحمار ماذا استفدت من فضح اباك....انت تشرعن عداء جميع الابناء الذين يعيشون مع امهاتهم المطلقات....هل تعلم انت واموالك هى ملك لابيك وامك....انت ارتكبت ذنب.... استغفر الله قبل فوات الاوان
ابوعمر
السبت، 06-08-2022 09:40 ص
...وفد يكون ليس والده.....فهؤلاء الكائنات الممسوخة التي تعادي الشعب المصري وارادته السياسية بالوقوف مع العسكر المجرمين الانقلابيين...لااعتقد انهم يملكون الابوات ..وبالتالي كما يقول لم يتأثر بوفاة والده....ولاحول ولاقوة الابالله
الحوت
الجمعة، 05-08-2022 09:03 م
اكيد طبعا لانك ابن حرام

خبر عاجل