فنون منوعة

سما المصري تعتذر عن "صورها العارية" وتوجه نصائح (شاهد)

قالت سما المصري إنها توقفت نهائيا عن نشر الصور والمشاهد المسيئة- اليوم السابع
قالت سما المصري إنها توقفت نهائيا عن نشر الصور والمشاهد المسيئة- اليوم السابع

أعلنت الراقصة الاستعراضية المصرية، سما المصري، توقفها عن "الظهور بملابس فاضحة"، وكفها عن "القيام بحركات خادشة للحياء".

 

وقالت المصري في فيديو عبر صفحتها على "إنستغرام"، إنها "تابت إلى الله، وتأمل في ارتداء الحجاب مستقبلا".

 

وتابعت بأنها "قامت بحذف جل المقاطع المثيرة للجدل في صفحتها"، والتي ظهرت فيها بملابس فاضحة، وقامت بحركات إغرائية سببت موجة سخط ضدها.

 

ووجهت المصري نصائح إيمانية إلى متابعيها، بحثهم على الالتزام بأداء الصلاة، و"أنها السبيل الوحيد للخروج من أي أزمة".

 

ولفتت إلى أن ارتداءها الحجاب في الوقت الحالي دون قناعة تامة، قد يدفعها لنزعه لاحقا، إلا أن التخلي عن "الصور والمشاهد الوحشة"، قرار لا رجعة فيه"، بحسب قولها.

 

وتابعت: "كلام ربنا مفيش أنظف ولا أحسن منه، ياريت العمر يرجع والواحد مايسبش ولا فرض ويقرأ ولو آية من القرآن كل يوم".

 

وختمت مكررة نصيحتها: "الصلاة الصلاة صدقوني بتريح أكتر من أي حاجة، والقرآن على قد ما تقدروا، حتى لو تسمعوا جزء بسيط كل يوم الصبح ربنا هينور طريقكم للخير".

 

 

 

الناس اللي مش فاهمه موضوع توبتي عن اني ماانزلش تاني صوره وفيديوهات عريانه واوفر بكره باذن الله هتنزل فيديو هنا اشرح فيه كل حاجه ...الحمد لله بقيت كويسه واقدر اشرح بنفسي صوت وصوره كل حاجه...اسمعوا مني ماتسمعوش من حد تاني وادعولي ربنا يتمم هدايتي علي خير وماارجعش للصور والفيديوهات الوحشه تاني ومساله الحجاب دي باه واعتزال الفن مساله وقت ادعولي تتم علي خير حتي لو بعد فتره طويله المهم ابقي مقتنعه بالحجاب عشان ماارجعش اقلعه تاني لكن ايماني و اصراري علي عدم العوده للصور والفيديوهات الوحشه دا قرار نهائي ربنا يقويني عليه ويبعد عني الشيطان.... دعموني واقفوا جمبي وواحده واحده كل حاجه هتبقي كويسه باذن الله المهم اني بقيت مرتاحه اكتر وقلبي مطمن بقربي من ربنا اكتر من الاول بكتير...الصلاه الصلاه صدقوني بتريح اكتر من اي حاجه والقران علي قد ماتقدروا حتي لو تسمعوا جزء بسيط كل يوم الصبح ربنا هينور طريقكم للخير...كلام ربنا مفيش انضف ولا احسن منه ياريت العمر يرجع والواحد مايسبش ولا فرض ويقرا ولو ايه من القران كل يوم...يلي الحمد لله

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

التعليقات (0)
الأكثر قراءة اليوم

خبر عاجل